Veřejný závazek

 

Název služby: Odlehčovací služba – terénní forma

Adresa sídla poskytovatele: Pražská třída 231/ 184, 500 04 Hradec Králové 4
Právní forma: obecně prospěšná společnost
IČO: 024 05 661        

Provozní doba: 7 dní v týdnu ve vymezeném čase od 6:00 hod. do 22:00 hod. (včetně svátků) dle potřeby uživatelů
Kapacita služby: okamžitá kapacita terénní služby je naplněna 2 uživateli.

Forma poskytování: terénní

Věková struktura: od 18 let

 

Kontakty:
Telefon: 495 533 537          Mobil: 739 350 005
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Webové stránky: www.domacipecehk.cz
Sociální pracovníci: mobil: 603 555 833, 733 736 745

 

Pracoviště pečovatelské péče, o.p.s. poskytuje odlehčovací službu terénní formou osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby, které mají zájem o sociálně terapeutické činnosti, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti. Služba je poskytována terénní formou ve vymezeném čase v přirozeném sociálním prostředí uživatele na území Královéhradeckého kraje.

Posláním Pracoviště pečovatelské péče, o.p.s. je zabezpečit uživatelům praktickou pomoc vedoucí k možnosti co nejdelšího setrvání ve svém prostředí. Činnosti odlehčovací služby se zaměřují jen na to, co uživatel již sám nezvládá. Individuálně sestavený komplex služeb je poskytován v domácnostech uživatelů, což velmi pozitivně působí na jejich zdravotní i psychický stav.

Cílem služby je odlehčit neformálním pečujícím osobám (rodinným příslušníkům) tak, aby si fyzicky a psychicky odpočinuly, získaly čas pro vyřízení svých potřeb. Dalším  cílem je podpořit uživatele v zachování jejich běžného způsobu života, pomoci jim zvládnout pobyt ve svých domácnostech, zajistit základní životní potřeby, udržení kvality života a soběstačnosti a přispět k zachování sociálních kontaktů uživatelů s rodinou nebo přáteli, umožnit jim rozvoj nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporující sociální začleňování osob. V neposlední řadě tím aktivně předcházíme sociální deprivaci a pocitu osamění. Prostřednictvím odlehčovací služby tak lze oddálit nutnost ústavní péče.

 

Cílová skupina uživatelů:

Cílová skupina označuje osoby v nepříznivé sociální situaci, se kterými může poskytovatel uzavřít smlouvu o poskytování odlehčovací služby. Jsou to:

  • senioři, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
  • osoby s chronickým, kombinovaným a duševním nebo tělesným postižením, kteří mají sníženu soběstačnost z důvodu zhoršeného zdravotního stavu a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
  • osoby aktuálně vystaveny nepříznivé sociální situaci spočívající v momentální krátkodobé ztrátě sebeobslužnosti

Službu nelze poskytnout:

  • osobě žádající o službu, kterou Pracoviště pečovatelské péče, o.p.s. neposkytuje;
  • osobě nepatřící do cílové skupiny;
  • v případě naplněné kapacity;
  • osobě, které byla vypovězena Smlouva v době kratší než 6 měsíců z důvodu porušování povinností vyplývající z podpisu Smlouvy.

Zásady poskytování služby Pracovištěm pečovatelské služby, o.p.s.:

  • princip rovnosti – dodržujeme rovný přístup k uživatelům bez ohledu na jejich způsob života, postižení, původ, víru, věk, pohlaví, sexuální orientaci, náboženské a politické vyznání, bez ohledu na majetkové a společenské poměry.
  • princip partnerství – klient je rovnocenným partnerem našeho pracovního týmu.
  • princip respektování a podpora vlastního rozhodování – pracovníci respektují uplatnění vlastní vůle klienta a jeho vlastní rozhodování, v každé situaci jednají s respektem a úctou.
  • princip individuality – každému klientovi poskytujeme služby na základě jeho cílů a individuálního plánu, tyto cíle a plány jsou průběžně revidovány dle aktuální situace klienta.
  • princip vytváření domácí a příjemné atmosféry – pracovníci se snaží o to, aby vytvářeli takové prostředí, které je podobné běžnému domácímu prostředí.
  • princip komplexnosti – naše služby na sebe navazují tak, aby mohly být plynule zabezpečeny potřeby klienta. V rámci provázanosti všech služeb společnosti lze pružně reagovat na aktuální potřeby klientů.
  • princip nezávislosti a autonomie – vedeme uživatele služeb k udržení nebo obnovení nezávislosti na poskytované sužbě. Vedeme klienty k přijímání vlastních rozhodnutí o svém životním stylu.
  • princip integrace – poskytované této sociální služby pomáhá lidem předcházet sociálnímu vyloučení a pomáhají lidem udržet si své místo ve společnosti.

 

 

 

  • princip týmové spolupráce – komplexní a smysluplné poskytování péče je zajištěno týmem pracovníků, kteří jsou vzájemně zastupitelní a kteří jsou efektivně řízení z jednoho místa v rámci střediska, případně v rámci okresu.
  • princip informování – organizace transparentně informuje o poskytovaných službách prostřednictvím dostupných informačních zdrojů (webové stránky, letáky, společenské akce, dny otevřených dveří, informace v mediích). Spolupracujeme s odbornou a laickou veřejností.
  • princip bezpečí – služby poskytujeme tak, aby v klientovi nevyvolávaly pocit nejistoty a nebezpečí. Velký důraz je kladen na ochranu osobních a citlivých údajů klienta.
  • princip kvality – poskytovaná služba vychází ze standardů kvality a je pravidelně monitorována, aby kvalita služeb dosahovala požadované úrovně.
  • princip mlčenlivosti – všichni pracovníci společnosti podepisují Prohlášení o mlčenlivosti, které klientům zaručuje ochranu před jakýmkoli únikem informací (o klientovi a poskytované službě) ze společnosti.
  • princip svobody pohybu – při poskytování sociální služby nelze používat opatření omezující pohyb osob, s výjimkou případů přímého ohrožení jejich zdraví a života.

Rozsah poskytovaných služeb je definován zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.  Zákonem stanovené základní činnosti a naplnění oblastí potřeb:

  • Rozsah úkonů odlehčovací služby:

(pozn. tyto služby se poskytují za úhradu, mimo výjimky uvedené v § 75 odst. 2 zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.)

  1. pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (např. oblékání, obouvání, celková úprava vzhledu, samostatný pohyb);
  2. pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu (např. denní hygiena, mytí a koupání, výkon fyziologické potřeby);
  3. poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (např. příprava a podání jídla, pití, přijímání stravy, zajištění potravin);
  4. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (např. podpora v navazování a udržování přátelských, sousedských a jiných společenských vztahů, podpora při orientaci, komunikaci, využívání běžných veřejných služeb).
  5. sociálně terapeutické činnosti (např. bazální stimulační činnosti, formy terapie, reministenci);
  6. pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  7. výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti (např. aktivizační hry, procvičování paměti, kognitivních funkcí, nácvik zajištění chodu domácnosti, atd)
  • Fakultativní služby:
  • nenahrazují běžně dostupné veřejné služby;
  • souvisejí s poskytováním služeb registrované odlehčovací služby;
  • jsou poskytovány pouze uživatelům, kteří mají s Pracovištěm pečovatelské péče, o.p.s. uzavřenu Smlouvou na základní činnosti.

 

 

Fakultativní činnosti se poskytují za úhradu dle schváleného ceníku úhrad odlehčovací služby a jsou poskytovány po dohodě s ohledem na provozní a personální možnosti poskytovatele.

 

Fakultativní (nepovinné) úkony:

  • dohled nad dospělým uživatelem v případě nepřítomnosti osoby blízké;
  • kontrola užívání léků;
  • doprava vozidlem Pracoviště pečovatelské péče, o.p.s. k zajištění úkonů dle potřeb uživatele a zpět.